Atlas Ofset gıda, temizlik ürünleri ve
telekomünikasyon sektörlerine ambalaj üretiyor. Yüzde 15 büyüme hedefleyen
şirket, Henkel'in Cezayir ve Tunus'taki tedarikçiliğini aldı.
Uzun yıllar ambalaj sektöründe faaliyet gösteren Atlas Ofset
temizlik ürünleri, telekomünikasyon ve gıda gibi sektörlere ambalaj ve kutu
üretimi yapıyor. Dürüst Grup çatısı altında 1974 yılında kurulan şirket, ilk
olarak Alo Mintax markalı deterjanları paketleme işini aldı. Dürüst Grup'un
Yönetim Kurulu Üyesi Murat Dürüst, 1987 yılında Atlas Ofset'in dünyanın önde
gelen hızlı tüketim devi P&G ile yüzde 50 ortaklığa gittiğini anlatıyor,
Garanti Bankası, Ülker, Çaykur, Turkcell ve Ziylan gibi şirketlerle çalışan
Atlas Ofset'in ürün portföyünde deterjan kutuları, SIM kartı paketleri ve
ayakkabı kutuları yer alıyor. Dürüst, "Bu yıl ayakkabı sektörü için
ayakkabı kutusu yapmaya başladık" diyor. İstanbul Halkalı'da 12 bin
metrekare alan üzerine kurulu fabrikada 120 kişi çalışıyor. Atlas Ofset'in
yıllık kağıt ve ambalaj üretim kapasitesi ise 75 bin ton, 2012'de 11,5 milyon
dolar ciro yapan şirket, bunun yüzde 54'ünü ihracattan elde ediyor. Kuzey
Afrika, Orta Asya ve Balkan ülkelerine ürün ihraç ettiklerini söyleyen Dürüst,
"Bu yıl Henkel'le birlikte Tunus ve Cezayir'e ürün satmaya
başlayacağız" diyor.
"Yıllık ciromuz 10 milyon dolar.
Yüzde 15 büyüyerek bu rakamı 11,5 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz."
1000 franchise'a ulaşmayı hedefliyor
Adı ingilizcede 'ince kal' anlamına gelen sağlıklı yaşam zinciri
B-fit, altı yılda marka olmayı başardı. İstanbul'dan Şırnak'a 214 şubede 150
bini aşkın kadın üyeye sahip şirket, sadece kadın girişimcilere franchise
veriyor.
30 dakikalık egzersiz programıyla kadınları hızlı ve etkili spora
yönlendirmek amacıyla 2006 yılında kurulan sağlıklı yaşam merkezi B-fit, birkaç
girişimci kadının işbirliği sonucu büyümüş olan bir marka. B-fit'te sunulan
egzersiz programı, aletlerle yapılan düzenli çalışma sonucunda kadınların ince kaslarını
geliştirerek vücutlarını şekillendirmelerine yardımcı oluyor. "Biz spor
sektörüne hizmet vermiyoruz. Çünkü kadınlara spor değil, özgüven
satıyoruz" diyen B-fit Yönetim Kurulu Başkanı Bedriye Hülya, yarım saatlik
egzersiz fikrini yurtdışında gördüklerini ve bu sistemi Türkiye'ye getirme
düşüncesiyle yola çıktıklannı anlatıyor. Sadece ka-dınlara franchising veren
şirket, bugün 45 ilde 214 franchise ile faaliyetlerini sürdürüyor. Hülya,
"Bu kadar kısa sürede başarı yakalamamızı sadece kadınlarla iş yapıyor
olmamıza bağlıyorum. Çünkü şirketimiz çatısı altında pozitif ayrımcılıktan
yanayız" diyor. Türkiye genelinde 150 bin kadın üyesi bulunan B-fit'in
geçen yılki cirosu 4 milyon TL. Hülya, "Yurtdışına da franchise vermeye
başladık. Uzun vadede franchise sayısını bine çıkaracağız" diyor.
"Biz kadınlara spor değil, özgüven satıyoruz. Bu kadar kısa
sürede başarıyla büyümemizi sadece kadınlarla iş yapıyor olmamıza
bağlıyorum."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder