Kuyumculuk sektöründe yüksek marka bilinirliğine sahip
Diamond by Naci Şenocaklı, 2 bin çeşitlik geniş ürün portföyüne sahip. Dört
mağazası bulunan şirket, uzun vadede Rusya ve Azerbaycan'a mağaza açmayı
planlıyor.
Temelleri 1974'te atılan Diamond, kuyumculuk pazarının
tanınmış markaları arasında yer alıyor. Geniş bir tüketici kitlesine sahip olan
şirket, pırlanta konusunda yaygın marka bilinirliğine sahip. Diamond by Naci
Şenocaklı Kurucusu Naci Şenocaklı, "Aylık 300 parça özel üretim mücevher
yapma kapasitesi var. İstanbul Nişantaşı'nda 5 katlı bir binada imalat
yaptıklarını ve toplamda 35 kişiyi istihdam ediliyor, Naci
Şenocaklı,"Dışarıda ham olarak geliyor, işlenmiş olarak çıkıyor. Bir ayda
1 kilo altın işliyoruz. Pırlanta, safir, zümrüt kullanıyoruz Biz en iyi
pırlantayı satıyoruz. Belçika pırlantası kullanıyoruz. En iyi olan pırlanta
çeşidi o" diyor, Şirketin İstanbul'da Nişantaşı, Suadiye ve Etiler ve
Antalya'da ise Kaş olmak üzere toplam 4 mağazası var. Şirket, Almanya ve
Fransa'ya ihracat yapıyor. Marka, kurulduğu 1979'dan beri Osmanlı ve Türk
kültürü motiflerini içeren, bu kültürü yansıtan modeller yapmaya odaklanıyor.
Şirketin müşterileri arasında Hülya Avşar, Beren Saat, Halit Ergenç gibi ünlü
isimler dikkat çekiyor. Yurtdışında da Azerbaycan ve Rusya'da şube açmayı
hedefliyor.
"Kendi tasarımlarımızı imal ederek, mağazalarımızda
müşterilerimize ulaşıyoruz. Değişik, kaliteli ve hesaplı ürünler
yapıyoruz."
Mezuniyet abiyesinde tek adres
Mezuniyet abiyesinin tanınmış markalarından olan Doridorca,
bu sene 250 bin dolarlık otomasyon yatırımıyla 2015'te yüzde 25 büyümeyi
hedefliyor. Ayrıca bu yıl büyük beden koleksiyonlarını genişletme planları var.
Mezuniyet töreninde ne giymeli sorusunun cevabı Doridorca
markasında gizli. Özellikle 15-25 yaş kısa mezuniyet abiyesinde aranılan
markaların arasında yer alıyor. Doridorca markasıyla 1998 yılından bu yana
abiye giyim üreten Hisarlılar Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan Kandağ
markanın ortaya çıkış hikayesini şöyle anlatıyor: "Şirketimiz bünyesinde
Dori ve Dorca adlı ıki markamız vardı. Dori'de abiye elbise, Dorca'da ise abiye
bluz üretiyorduk. İki markanın marka yatırım itibariyle yanlış olduğuna kanaat
getirdim. Dori ve Dorca kelimelerini birleştirerek Doridorca markasını
olusturdum." Yılda 200 bin parça elbise üretme kapasitesine sahip olan
markanın üretim merkezi İstanbul'da yer alıyor. Hisarlılar Tekstil, 2 bin
metrekarelik alanda sadece kadınlara yönelik üretim yapıyor. Türkiye genelinde
150'den fazla satış noktasında yer alan marka, bu sene Boyner mağazalarının
vitrinini süsleyecek. Şirket, Doridorca markasıyla Almanya, İngiltere, İtalya
ve Danimarka'daki kurumsal markalara private label üretiyor. Ayrıca ihracatta
ilk 1000 arasına girmeyi hedefliyor.
"Doridorca markasıyla İtalya Almanya, İngiltere,) ve
Danimarkaidakf kurumsal tekstil markalarına private label ürün
üretiyoruz."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder