2 Ekim 2015 Cuma

2015'te mobilyada yüzde 25 büyüyecek

Mobilya sektöründe bilinen markalar arasında yer alan B-T Mobilya, cirosunun yüzde 25'ini ihracat gelirlerinden sağlıyor. 2012'yi 8 milyon TL ile kapatan şirket, 2015'te ise 10 milyon TL ciroya ulaşmak istiyor. Hedef e-ticareti daha da geliştirmek.
1991 yılında temelleri atılan B-T Mobilya, mobilya sektöründe dizayn ürünleriyle adından söz ettiriyor. Babasının mobilya atölyesinde mobilya üretimi yapmaya başladığını söyleyen B-T Mobilya'nın sahibi Talip Aysan, "Orada farklı bir şeyler yapma arzusu içindeydim. 0 arada tanıdığım biri sehpa getirdi. Bu sehpa sayesinde bir şey üretirken kendi içimdeki estetik kaygısı öne çıktı. Daha sonra çok satacağını düşünerek sandalye yapımına başladık" diyor. Şirketin portföyünde ofis ve ev mobilyaları grubunda 300 ürün yer alıyor. 2013'te ise 60 tane yeni ürün piyasaya sürmeyi planlıyor. 2000 yılında ihracat yapmaya başlayan B-T Mobilya, toplamda 20 ülkeye ihracat yapıyor, Şirketin üretim tesisi Gebze'de bulunuyor. 3 bin metrekarelik bir alanda yılda yaklaşık 25 bin parça üretiyor. Uzman oldukları ofis mobilyalarına yatırım yapmayı planladıklarını kaydeden Aysan, "2013'te e-ticarete ağırlık vermeyi planlıyoruz. Hâlihazırda e-ticaret sitemizi geliştirmeyi planlıyoruz" diyor. 2012'yi 8 milyon TL ile kapatan şirket, 2015'te ise 10 milyon TL'lik ciroya ulaşmak istiyor. Şirketin, 2013 için yüzde 25'lik bir büyüme hedefi var.
"Büyük yatırım yapmadan internetten mobilya satmak istiyoruz. Daha çok e-ticaretimizi geliştirmeyi tercih ediyoruz."


Yıkanabilen bebek bezleri üretiyor

Türkiye'nin ilk yıkanabilir bebek bezini piyasaya süren Natura Bebek Tekstili'nin şimdi hedefi ihracat. Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler'e ihracat yapan şirket, 2015'te yeni pazarlarda da iddialı.
Yapılan araştırmalara göre Türkiye'de bir bebek doğduktan iki buçuk yaşına gelene kadar bebek bezi için yaklaşık 1 buçuk ila 2 bin lira arasında harcama yapılıyor. Natura Bebek markası bu harcamaların yıkanabilir bebek bezi ile çok daha uygun bir düzeye çekilebileceğini savunuyor. Kendi ürettikleri yıkanabilen bebek bezlerini ilk olarak oğulları Demir'in üzerinde denemeye başladıklarını söyleyen Natura Bebek Tekstil' Genel Müdürü Kaan Özsökmen, "Bu bezler hem ekonomik hem de sağlıklı" diyor. 2004 yılında yurt dışındaki yıkanabilir bebek bezleri satan 6 şirket için fason üretim yaparak başladıkları işe, 2008 yılında piyasaya surdükleri Baby-Neo markasıyla devam ediyorlar. Denizli'deki fabrikalarında ortakları için ayda 150 bin bebek bezi üretiyor. Özsökmen, "Çıkardığımız yeni nesil bezlerle 2012'de de adımızdan söz ettirdik. 2015 için de iddialıyız" diyor. Şirketin portföyüne 2012'de dört yeni ürün daha eklendi. Ana hedefi, Orta-doğu ve Türki Cumhuriyetler. Kazakistan ve Özbekistan'a ihracata başlayan şirket, birçok Türki Cumhuriyete ürünlerini satıyor.
"BabyNEO ve NEO Comfort adlı iki markayla bebekler ve yetişkinler için yıkanabilir ürünler üretiyoruz."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder