Türkiye'de anne - bebek segmentinde boşluk olduğunu gören
Netset Group, bir yıl önce Butikbebe.com'u kurdu. Site şu anda 300 bin üyeye
sahip ve günde 400 kargo çıkarıyor. Yılsonu hedefi, private label ile tedarik
ağını güçlendirmek.
Günümüzün 'Y kuşağı' aynı zamanda potansiyeli büyük bir
tüketici kitlesi olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle e-ticaret açısından..
30'lu yaşlarının başındaki Y kuşağının hızla çocuk sahibi olduğunu ve
anne-bebek segmentinde ciddi bir potansiyel yarattığını keşfeden Netset Group,
bir yıl önce kurduğu Butik-bebe.com sitesiyle bu alanda liderliğe hazırlanıyor.
Bir katalog sitesi olan Markduck.com'u da bünyesinde barındıran grup, çeşitli
e-ticaret sitelerine ürun tedariki de yapıyor. Yıllardır iletişim sektöründe
hizmet verdiklerini ve bu segmentte ciddi bir boşluk gördükleri için
Butikbebe.com'u kurduklarını söyleyen Netset Group Kurucu Ortağı Özgür
Aksakallı, sitenin şu anda 300 bin üyesi olduğuna işaret ediyor. Sitede haftada
ortalama 50 yeni kampanya sunuluyor, her kampanyada 100 çeşit ürün bulunuyor.
En çok talep İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Bursa'dan geliyor. Önümüzdeki
dönem private label çıkarmayı planlıyor. Hamile ve 0-2 yaş ürünlerinde yüksek
satışlara ulaşmış durumda. Aksakallı, "4 milyon e-ticaret kullanıcısı
büyük bir pazar demek ama yolun henüz başındayız" diyor.
"E-ticaret iyi bir tedarik ağı, finansal güç ve ciddi
iş bilgisi gerektiriyor. 4 milyon mevcut e-ticaret kullanıcısı bile büyük bir
pazar demek."
"Global ürünler yapma hedefindeyiz"
Aydınlatma sektöründe faaliyet gösteren Cemdağ, sokak
armatürü pazarında yüzde 35'lik paya sahip. 2011'de kurduğu goniofotometri
aydınlatma laboratuarında Ar-Ge'ye hız veriyor. En büyük müşterileri arasında
Doğuş ve Borusan da var.
Aydınlatma sektörünün güçlü isimlerinden Cemdağ Aydınlatma,
aydınlatma armatürleri ve ekipmanları alanında hizmet veriyor. 1968 yılında
İzmir'de 60 metrekarelik bir dükkanda faaliyete başlayan şirket bugün; armatür
üretimi, özel ürün tasarımı, enerji danışmanlığı, saha ölçümü ve LVD
laboratuarı gibi hizmetler sunuyor. Cemdağ A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Sina Cem,
"Babam Mustafa Cem tarafından bin dolarlık sermayeyle floresan ve cıva
balastları üreterek sektöre adım attık. Bugün sokak armatürleri pazarında yüzde
35'lik bir pazar payına sahibiz" diyor. Şirketin ürünleri yol ve sokak
aydınlatmalarında, hastanelerde, endüstriyel tesislerde, hava alanlarında yaygın
olarak kullanılıyor. "Üretim tesislerimizde bir saat içerisinde 9 Boğaz
Köprüsü' nü aydınlatabilecek sayıda sokak lambası üretiyoruz" diye
sözlerini sürdüren Cem, şirketin üç ayrı üretim tesisinde faaliyet gösterdiğini
kaydediyor. Cemdağ'ın ihracatının toplam üretimdeki payı yüzde 30. Ağırlıklı
AB'ye ihracat yaptıklarını belirten Cem, "Hedefimiz bütün dünyada
satılabılir ürünler yapmak" diye konuşuyor.
"Ağırlıklı olarak Avrupa ülkelerine ihracat yaptık.
Asıl hedefimiz bütün dünyada satılabilir ürünler yapmaya çalışmak."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder