3 Ekim 2015 Cumartesi

Balonevi'nin hedefi 250 milyon adet üretim

Almanya, Hollanda, Dubai, Suudi Arabistan ve İsrail gibi ülkelere balon ihracatı yapan Balonevi, balon üretme kapasitesini 2016 yılında yüzde 30 artırarak 250 milyona çıkarmayı hedefliyor. Geçen yılki cirosu 14,5 milyon TL.
Eğlence sektöründe faaliyet gösteren Balonevi'nin kuruluş hikayesi 12 yıl önceye uzan-yor Balonevi Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Vanlı, "2001'in sonunda dünyada yeni olan 4 renk baskılı balon yatırımı yapmaya karar verdik. Şimdi, Avrupa normlarında lateks balon üretimi ve baskısının yanı sıra köpük balon üretımi yapan bir fabrikamız var" diyor. 4 bin 500 metrekare kapalı alana sahip Tuzla'daki Deri Organize Sanayi Bölgesi'nde yer alan fabrikada yılda 172 milyon adet balon üretiliyor. Ürün çeşitlerinin pazar payı konusunda bilgi veren Vanlı, 'Lateks balonda yüzde 33, köpük balonda yüzde 10, parti ürünleri pazarında ise yüzde 85'lik paya sahibiz" diyor, Bu sene devreye girecek olan 4 milyon dolarlık yatırımla balon üretme kapasitesini iki katına çıkaracak. Balonevi, 2016 yılı başında devreye girecek 5 milyon dolarlık yatırımla yıllık balon üretim kapasitesi 250 milyon adede, baskı kapasitesi ise 170 milyon adede ulaştırmayı hedefliyor. Almanya, Hollanda, Dubai, Suudı Arabistan, İsrail'e balon ihraç eden Balonevi, gelecek dönemde Almanya'daki iş ortakla-rını lojistik üs olarak kullanarak Avrupa geneline ulaşmak istiyor.
"2015 yılında yapacağımız 4 milyon dolarlık yatırımla balon üretim kapasitemizi iki katına çıkaracağız. Balon baskı kapasitemiz de yüzde 80 artacak"


2014'te halı üretip ihraç etmeye başlayacak

Halı saçağı üreten şirketler arasında dünyada ikinci sırada yer alan BMS, 13 farklı ülkeye ihracat yapıyor. 2015 yılında yüzde 60 büyümeyi hedefleyen şirket, 2014'te halı üretimine başlayacak
Halı ve halı saçağı sektöründe faaliyet gösteren BMS, sektöründe dünyanın en büyük ikinci şirketi olma özelliği taşıyor. Şirketin ürün portföyünde 150 farklı çeşit ürün yer alıyor.. Bu ürünler makine ve el işi olarak üretiliyor. El işi ile yapılan halı saçaklarını 800 kadın kendi evinde imal ediyor. BMS'nin 13 farklı ülkeye ihraç yaptığını söyleyen BMS Tekstil Genel Müdürü Mustafa Serdar Toy, "Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere, Türki Cumhuriyetler, Uzakdoğu ve Avrupa'ya ihracat yapıyoruz. İhracatımızın satışlarımız içindeki payı şu an yüzde 30. Önümüzdeki dönemde eğer iç savaş sona ererse Suriye ve Lübnan'a ihracat yapmayı hedefliyoruz. Sadece bir şirkete ürün sattığımız ABD'ye ise ihracat potansiyelimizi artırmak istiyoruz" diyor.
Gaziantep 4'üncü Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren şirketin aylık üretimi 50 bin ve yıllık üretimi ise 600 bin kg. Türkiye pazarının yüzde 80'ine ürün satan şirket, yapacağı yatırımlarla hem iç pazarın en büyük üretici şirketi olmayı hem de dünyadaki pazar payını artırmayı planlıyor. Şirket, 2014 yılında halı üretimine başlayarak, halı da ihraç edecek. BMS, bu sene yüzde 60'lık bir büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyor.

"Başladığımızda 4 çeşit saçak üretimi yapıyorduk. Şu an 150 çeşit ürün üretiyoruz. Ar-Ge çalışmalarına cironun yüzde 5'ini ayırıyoruz." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder