Onun işi gübre üretmek... Borsanın seans salonlarından
solucan çiftliğine uzanan ilginç hikayesinde başrolü kültür solucanları
oynuyor. 7 akvaryum ve 50 solucanla başladığı işe 350 milyon kültür solucanıyla
devam ediyor.
İşçileri solucan, sermayesi ise çöp...
Evet, şaşırtıcı ama böyle. Para piyasalarında ve büyük holdinglerin finansal
bölümlerinde çalıştıktan sonra kendi şirketini kuran Ekosol Genel Müdürü Burçin
Karababa, artık solucan gübresi üretiyor. Şu anda üreticisi olduğu
ürünlerin uzun yıllar yurtdışında kullanılan bir gübre çeşidi olduğunu ifade
eden Karababa, bu konuda uzmanlaşabilmek için 7 ülke 14 tesis gezdiğini
söylüyor. Kendisinin bu işe girmesinin sebebi ise alerjik bir bünyeye sahip
olan ve bu nedenle organik ürünlerle beslenmesi gereken kızı. 2005'te 1 milyon
350 TL yatırımla bu işi kurduğunu söyleyen girişimci, kendi mutfağında 7
akvaryum ve 50 solucanla başladığı işe 350 milyon kültür solucanıyla devam
ediyor. İstanbul Çekmeköy'deki tesisinde ürettiği gübre ile bu yılı 1 milyon,
2013'ü ise 5 milyon liralık ciroyla kapatmayı planlıyor. Yıllık 300-350 ton
üretim yapan Ekosol Tarım, daha çok konvansiyonel üretim yapan çiftçilere satış
yapıyor. İlk tesisini 2006 yılında Kurtköy'de kuran Karababa, bugün Çekmeköy'deki
tesisinin yanı sıra Manisa'da 2,7 milyon dolarlık yatırımla ikinci fabrikayı
kurmayı planlıyor.
"Solucanlar çok steril hayvanlar. Gübresi toprağın
verimini artırırken yapısını düzenliyor. Ürünlere doğal aroma veriyor."
Asıl hedefi Avrupa ülkelerine açılmak
Buton üretimi yapan ilk şirket olarak tanındı. Ortadoğu ve
Doğu Avrupa'ya ihracat yaparak markasını gücünü kanıtlayacak. 2015 yılına kadar
elektronik, 2020 yılına kadar ise yazılım teknolojilerine ağırlık vermeyi
hedefliyor.
Bir aile şirketi olarak kurulan EMAS, uzun yıllardır buton
ve sinyal üretimi konusunda elektrik sektöründe adından söz ettiren bir şirket.
Elektroteknik ve makine sanayide 1969'dan bu yana hizmet veren EMAS şirketi
üretim, montaj ve pazarlama konularında İkitelli İstanbul'da hizmet veriyor.
Toplam 15 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıyor. EMAS, köklü geçmişinin
yanı sıra hızla ilerleyen ve değişen dünyamızda başta yönetim, üretim ve
pazarlama olmak üzere birçok alanda faaliyetlerini geliştiriyor. Hedefleri
doğrultusunda yeni istihdamlar ile kısa sürede yurtdışı pazarlarda da söz
sahibi olmaya başladıklarını anlatan EMAS Genel Müdürü Emre Aktan, rotalarını
markalaşma çalışmalarına çevirdiklerini belirtiyor. EMAS, 40'tan fazla ülkeye
ihracat yapıyor. Ağırlıklı olarak Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Balkanlar'a
ihracat yapan şirketin asıl hedefi Avrupa'ya açılmak. Avrupa'daki ana hedefi
ise mühendislik konusunda dünyanın bir numaralı ülkesi olan Almanya. Aktan,
EMAS'ın gelişmişlik seviyesi yüksek olan ülkelere ihracatının az olduğunu
kaydediyor. Şirket, 2015 yılına kadar elektronik, 2020 yılına kadar ise yazılım
teknolojilerine ağırlık vererek sektörde yer almayı hedefliyor.
"Markalaşma yolunda attığımız adımlarla özellikle
mühendislikte ileri ülkelerde şirketimizin ismini duyurmak istiyoruz."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder