29 Eylül 2015 Salı

Hedef, kozmetikte global marka olabilmek

Ayda 3 milyon adet üretim gerçekleştiren şirketin satışlarının yüzde 60'ını ihracat ürünleri oluşturuyor. Adnan Akat Kozmetik'in 2012 yılı toplam cirosu 52 milyon TL. 2013 yılı için belirlediği büyüme hedefi ise yüzde 25.
Kuaför sektörünün ihtiyaçlarına yönelik, yeniliklerin ve gelişinin öncülerinden olmayı hedefleyerek kurulan Adnan Akat Kozmetik, kozmetik sektörünün önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Şirketi 2006 yılında kurduğunu söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Akat, "Dünya çapında yerli bir marka oluşturma hedefiyle faaliyetlerimize devam ediyoruz." diyor. Şirketin ürün gamında saç, cilt ve kişisel bakım, saç şekillendiriciler ve ortam kokuları kategorisinde yer alan 16 marka altında 800'e yakın ürün bulunuyor. Adnan Akat Kozmetik, 15 bin 500 metrekarelik alanda İstanbul Çatalca'daki son teknolojik imkanlara sahip fabrikada faaliyet gösteriyor. Aylık ortalama 3 milyon adedin üzerinde üretim gerçekleştiren şirketin yıllık üretim miktarı ise 36 milyonun üzerinde. Şirketin üretim kapasitesinin yüzde 60'ını ihracat ürünleri oluşturuyor. Adnan Akat, "İhracat ciromuz aylık toplam ciromuzun yaklaşık yüzde 55'ini oluşturuyor. Şirketimizin 2012 yılı toplam cirosu 52 milyon TL civarında, 2013 büyüme hedefimiz yüzde 25 olacak. İç piyasada kuaför pazarının yüzde 30'una sahibiz" diyor.
"Bir kuaförün kullandığı tüm materyallerin Adnan Akat Kozmetik bünyesinde üretilmesini hedefliyoruz."

Paris Opera Binası'na kovan koyacak

Türkiye'de arı kovanı tabanı alanında ilk beşte yer alan Apimaye Arıcılık, 2015 için Hollanda, Hindistan ve ABD'ye ihracat hedefi belirledi. Şirket, İstanbul Büyükçekmece'deki üretim tesislerinde yılda 120 bin adet kovan üretiyor.
Arıcılık sektöründe faaliyet gösteren Apimaye Arıcılık, plastik sektörünün köklü şirketlerinden biri olan Yıldırım Plastik Makine'nin pazarlama ve danışmanlık firması olarak 2004 yılında kuruldu. Ana şirketin ikinci nesil temsilcisi olduklarını söyleyen Apimaye Arıcılık Ekipmanları Genel Koordinatörü Emre Yıldırım, "Çatı şirketimiz Yıldırım Plastik, yıllar boyu yenilikçi ürünler geliştirdi ve üretti. Farklı alanlarda adını duyurdu. Apimaye ile de arıcılık sektöründe dünyada ve Türkiye'de adından söz ettiriyor" diyor. Arıcılıkla ilgili 200 farklı ürün yelpazesine sahip olan şirketin en çok öne çıkan ürünü ise dünyada ilk kez üretilen termo arı kovanları. 2015'te farklı ülkelere uygun arı kovanı tabanı üretmeyi hedeflediklerini belirten Yıldırım, yerli ve yabancı 1500 müşteriye hizmet verdiklerini ekliyor. Yılda yaklaşık 250 bin dolarlık ihracat geliri elde eden şirket. 22 ülkeye ihracat yapıyor. 2015 ve sonrası için Hollanda, Hindistan ve ABD'nin tamamına ihracat hedefi belirleyen Apimaye'nin üretimi içerisinde ihracatın payı yüzde 10. İstanbul Büyükçekmece'deki üretim tesislerinde yılda ortalama 120 bin adet kovan üretme kapasitesine sahip.

"Türkiye'de arı kovanı tabanında ilk 5 şirket arasındayız. Satışları her yıl iki kat artırıyoruz. 2012'de 2 milyon dolar ciro elde ettik." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder