Ayda 3 milyon adet üretim gerçekleştiren şirketin
satışlarının yüzde 60'ını ihracat ürünleri oluşturuyor. Adnan Akat Kozmetik'in
2012 yılı toplam cirosu 52 milyon TL. 2013 yılı için belirlediği büyüme hedefi
ise yüzde 25.
Kuaför sektörünün ihtiyaçlarına yönelik, yeniliklerin ve
gelişinin öncülerinden olmayı hedefleyerek kurulan Adnan Akat Kozmetik,
kozmetik sektörünün önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Şirketi 2006 yılında
kurduğunu söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Akat, "Dünya çapında yerli
bir marka oluşturma hedefiyle faaliyetlerimize devam ediyoruz." diyor.
Şirketin ürün gamında saç, cilt ve kişisel bakım, saç şekillendiriciler ve
ortam kokuları kategorisinde yer alan 16 marka altında 800'e yakın ürün
bulunuyor. Adnan Akat Kozmetik, 15 bin 500 metrekarelik alanda İstanbul
Çatalca'daki son teknolojik imkanlara sahip fabrikada faaliyet gösteriyor.
Aylık ortalama 3 milyon adedin üzerinde üretim gerçekleştiren şirketin yıllık
üretim miktarı ise 36 milyonun üzerinde. Şirketin üretim kapasitesinin yüzde
60'ını ihracat ürünleri oluşturuyor. Adnan Akat, "İhracat ciromuz aylık
toplam ciromuzun yaklaşık yüzde 55'ini oluşturuyor. Şirketimizin 2012 yılı
toplam cirosu 52 milyon TL civarında, 2013 büyüme hedefimiz yüzde 25 olacak. İç
piyasada kuaför pazarının yüzde 30'una sahibiz" diyor.
"Bir kuaförün kullandığı tüm materyallerin Adnan Akat
Kozmetik bünyesinde üretilmesini hedefliyoruz."
Paris Opera Binası'na kovan koyacak
Türkiye'de arı kovanı tabanı alanında ilk beşte yer alan
Apimaye Arıcılık, 2015 için Hollanda, Hindistan ve ABD'ye ihracat hedefi
belirledi. Şirket, İstanbul Büyükçekmece'deki üretim tesislerinde yılda 120 bin
adet kovan üretiyor.
Arıcılık sektöründe faaliyet gösteren Apimaye Arıcılık, plastik
sektörünün köklü şirketlerinden biri olan Yıldırım Plastik Makine'nin pazarlama
ve danışmanlık firması olarak 2004 yılında kuruldu. Ana şirketin ikinci nesil
temsilcisi olduklarını söyleyen Apimaye Arıcılık Ekipmanları Genel Koordinatörü
Emre Yıldırım, "Çatı şirketimiz Yıldırım Plastik, yıllar boyu yenilikçi
ürünler geliştirdi ve üretti. Farklı alanlarda adını duyurdu. Apimaye ile de
arıcılık sektöründe dünyada ve Türkiye'de adından söz ettiriyor" diyor.
Arıcılıkla ilgili 200 farklı ürün yelpazesine sahip olan şirketin en çok öne çıkan
ürünü ise dünyada ilk kez üretilen termo arı kovanları. 2015'te farklı ülkelere
uygun arı kovanı tabanı üretmeyi hedeflediklerini belirten Yıldırım, yerli ve
yabancı 1500 müşteriye hizmet verdiklerini ekliyor. Yılda yaklaşık 250 bin
dolarlık ihracat geliri elde eden şirket. 22 ülkeye ihracat yapıyor. 2015 ve
sonrası için Hollanda, Hindistan ve ABD'nin tamamına ihracat hedefi belirleyen
Apimaye'nin üretimi içerisinde ihracatın payı yüzde 10. İstanbul
Büyükçekmece'deki üretim tesislerinde yılda ortalama 120 bin adet kovan üretme
kapasitesine sahip.
"Türkiye'de arı kovanı tabanında ilk
5 şirket arasındayız. Satışları her yıl iki kat artırıyoruz. 2012'de 2
milyon dolar ciro elde ettik."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder